Teema: Vooluring. Kuidas saadakse elektrivoolu?
Eesmärgid:
Õpilane:
·
teab, millest koosneb vooluring;
·
oskab koostada lihtsat vooluringi;
·
tunneb elektriga seotud ohutusreegleid;
Tunni sisu:
1) Häälestus- mida mäletad eelmisest korrast?
Enamus masinad kasutavad voolavat elektrit. Õhupallidega lõime ise staatilise elektri.
Mis on elektrivool? Elektrilaenguga osakeste suunatud liikumine.
Aatomi tuum on positiivse laenguga, selle ümber negatiivsed elektronid.
Milliseid ohutusreegleid sa tunned? Miks peab nii käituma? (5min)
2) Kodutöö kontroll (3min)
3) õ lk 20 tekst, pildid
õ lk 21
õ lk 22-23 lugemine (vt pilti- mis juhtuks pirniga, kui lülitit ei oleks?)
4) Pilt- juhtmed seest (LISA 1)
Juhtmed, mida vooluringis kasutatakse, koosnevad kahest erinevast materjalist: sees on metall ja väljas plast. Metallist osas liigub elektrivool, plastis ei liigu. Metall on elektrijuht, plast on mitteelektrijuht.
Mis juhtuks, kui puudutada juhtme metallist osa? Võib saada surmava elektrilöögi.
5) TV ül. 4- räägid suuliselt läbi (pildid- LISA 2 (taskulambipirn)
ül 5 (näita e-tunni animatsiooni vooluringist + https://youtu.be/VnnpLaKsqGU- kuidas elektronid vooluringis liiguvad)
ül. 6- vooluringi kokkupanemine- õpetaja paneb klassi ees vooluringi kokku (kuna rohkem komplekte polnud koolis+ õpilased olid seda ka varem teinud). LISA 3
6) MÄNG- Lapsed ja õpetaja seisavad ringis pliiatsid käes. Elektronid liiguvad patarei (õpetaja) miinuspoolelt pluss poolele. Pliiatsid- elektronid. Vooluring katkeb ja elektronide liikumine peatub kui keegi välja astub.
KOKKUVÕTE: Tahvlil päikseke- vooluring. Mõisted.
NB! Vooluringis liigub elektrivool. Igas vooluringis peab olema vooluallikas ja elektri abil töötav seade. (LISA 4)
KODUS: TV lk 6 ül. 3,4. lk 8 ül. 9
Mina: Proovin leida võimaluse, et TV lk 7 ül. 8 siiski lastega järgmine kord sooritada- uurin, kust saan vajalikud vahendid.
LISA 1
LISA 2
LISA 3
LISA 4
No comments:
Post a Comment