2) arvuti (mitte minuga)
3) eesti keel
4) kunst
5) inglise keel (mitte minuga)
Kuna külmetasin end eelmisel reedel ära, siis esmaspäev-teisipäev koolis möödus kehva enesetunde tõttu raskemalt. Kirjutan ka seda kokkuvõtet 10. veebruaril, sest siiani olin ikka väga korralikult haige ning võimetu midagi tegema. Seega võib ette tulla, et kõik vajalik ei meenu hetkel.
Niisiis, teisipäeval andis külmetus end korralikult tunda, kuid siiski suutsin klassi ees rõõmsalt vastu pidada.
1) matemaatika
Leidsime Katriniga, et pole mõtet uut teemat võtta, kuigi olin algul plaaninud seda
teha.
Tegin mängu, mille põhiliseks eesmärgiks oli pigem oma arvamuse julge avaldamine. Jagasin klassi pooleks- külm ja soe ning loetlesin ette erinevaid temperatuure, mis sobiks kas ujumiseks, suusatamiseks, rattaga sõitmiseks vm. Tunni keskele oli hea seda mängu panna, sest lapsed said liigutada, olid aktiivsed ja rõõmsad. Sain aru, kui oluline on igas tunnis mingisugune liikumist nõudev tegevus mõelda.
Jagasin kõigile ka täherähastiku, mille eelmisel tunnil kiiremad lisaülesandeks said. Seekord oli termomeetri teema korduseks hea teha mingisugust mõnusat tegevust.
3) eesti keel
Korjasin ära eelmises tunnis antud salakirjade lehed- kodutööna oli neil vaja luua ise sarnane salakiri. Lubasin lastele, et kui mitte selles siis mõnes järgnevas tunnis saavad nad kindlasti üksteise omi lahendada. Kontrollisime ära ka töölehe, mille eelmises tunnis jagasin. Lapsed said suurepäraselt hakkama. Kuna ootamatult andis üks tütarlaps teada, et sooviks oma sünnipäeva tähistada, siis tegime seda eesti keele arvelt ning samal ajal, kui lapsed kommi mugisid, otsustasin mina nende ainsaks ülesandeks anda kuulamise ja pöidla näitamise- ehk siis ülesandeks oli kuulata ja minu väitega nõustuda või mitte, seda näidates pöialt üles või alla. Ülesanne läks sujuvalt, lapsed tegid kaasa, kuigi algul kartsin, et võib-olla pole mõistlik seda šokolaadisöömise ajal teha.
Pärast seda läksin edasi puuviljamänguga. Algul tekitas segadust antud tähtede vahemikud- näiteks üheks vahemikuks oli L-P ning üks õpilane oli eriti paanikas, sest tema käes olevale sõnale Kurk polnud kuskile kohta. Mõni õpilane haarabki kohemaid ära, millega on tegu, kuid sain aru, et isegi kui leidub see üks õpilane, siis tuleb alati kõik asjad terviklikult ära selgitada, et ka tema aru saaks ja end hästi tunneks. Klass juba pöördus ta poole veidike altkulmu pilguga, kuid seejärel meenutasin klassile (mida olen ka varem teinud), et mõnikord ei saagi kõik ühte moodi ära ning uurisin, et mida nad arvavad sellest, et kas nemad kui arusaajad peaksid näpuga näitama ja ta üle naerma või rõõmsalt vastu minema ning seletama, kuidas asjad käivad. Üldiselt tuli mäng hästi välja, lapsed olid elevil ja arutasid, mis kuhu võiks minna. Lõimisin ka sinna sisse mõned matemaatilised küsimused- näiteks mitu korda rohkem toiduaineid on kolmandal riiulil kui esimesel või mitme võrra on teises riiulis vähem toiduaineid kui viiendas.
Olin plaaninud lugeda õpikus olevat luuletust ning pärast seda teha ära 2 TV-s olevat harjutust selle kohta. Paraku polnud selleks nii palju aega, kuid ega see mind kuidagi ei morjendanud- alati tuleb järgmine tund, kus asju saab jätkata. Lasin õpilastel endil ka kaks rida luuletusi teha sarnaselt loetud luuletusele. Muidugi kandsime ka need kõik ette- seepärast ma hiljem avastasingi, et aeg juba otsas on, sest tundi planeerides ma ei mõelnud sellele, kas ja kuidas me need ette kanname. Luuletused tulid väga vahvad ja seega otsustasin need ka üles kirjutada ning seinale suurelt välja printida. Lapsed olid muidugi nõus. Tunni lõpus jõudsid nad alustada TV esimese harjutusega ning andsin neile kodus teha ka teine- midagi keerulist seal polnud.
4) kunst
Kuigi plaanisin alustada uue tööga, siis sain aru, et eelmise tööga läheb veel aega. Seega lõpetasid nad oma eelmist tööd, mille teemaks Eesti iseseisvumine.
Varem said valmis kolm õpilast- neile andsin ülesandeks illustreerida vabalt valitud vahenditega eesti keeles juba loetud luuletust "Magus tähestik".
No comments:
Post a Comment