Monday, February 13, 2017

13.02 (esmaspäev) (MÕTTED)

Otsustasin lauad keerata vastamisi, et oleks võimalik teha grupitöid sel nädalal. Lapsed olid väga elevil, sest neil lauad on harva nii. Nad polnud harjunud nii istuma ega üldse grupitöid tegema.

1) eesti keel

Seoses iseseisvuspäevaga oli klassiõpetaja lasknud õpilastel teha kõne (kes jõuab see esmaspäevaks, kuid hiljemalt teisipäevaks peab valmis olema). Tuli valida ka välja, millised kõned on parimad. Seega otsustasin enda peale võtta ülesande välja mõelda, kuidas klass saaks osa võtta „valimisest“ ja see paberile luua. Tegin lehe, kus õpilased said kaasõpilastele punktid panna. Töölehte märgati ja kiideti ka õpetajate toas ning sain jagada neid ka teistele õpetajatele. 

Põnev oli kuulata laste kommentaare üksteisele. Nad võtsid väga tõsiselt ülesannet leida kaaslaste kõnedest head küljed ja kohad, mida veel paremaks teha saaks. Lapsed tõid välja väga asjalikke tähelepanekuid. 

Kuulasime täpselt pooled õpilased ära terve selle tunniga, seega teadsin, et ka järgmine tund kulub õpilaste kõnede kuulamisele. 

2) matemaatika

Kuna tegin tundi õpiku ja TV-ga pole mul väga midagi tunni kohta kommenteerida. Tund möödus tavaliselt ja rahulikult.

3) inimeseõpetus

Algul plaanisin teha grupitöid teemal "Eesti". Kuna järgmine päev on aga sõbrapäev, siis otsustasin hoopis peatuda sõpruse teemadel (küsides enne Katrinilt, kuidas sellise mõttega oleks, sain vastuseks, et sobib väga hästi).

Tagasi vaadates saan aru, et läbisin plaanitud tegevused kiirustades. Tean, et peab oskama valida mingite tegevuste vahel ja vajadusel midagi välja jätma, kuid kui tegu on selliste tegevustega, mis kauem aega võtavad, siis ei oska ma hästi neid poolitada või katkestada. Järgmine kord tean, et tuleb võtta ühte tundi üks pikem tegevused ja ülejäänud väiksemad lisaks, et siis vajadusel saaks väiksemate seast midagi tegemata jätta.

I tegevus, kus nad oma klassikaaslast kirjeldama pidid või midagi iseloomulikku ütlema, pani mõne õpilase muidugi ohkama, kes ei osanud mitte midagi öelda teise kohta. Andsin erinevaid suunavaid küsimusi. Lõpuks tulid väga vahvad südamed tegelikud- olin eelnevalt nimed ilusalt ära kaunistanud ning lugedes teisipäeval neid ette tuli välja ka huvitavaid punkte. Üldiselt olid lapsed siiski napisõnalised ja kirjeldused jäid üldiseks nagu: "tore oled" vm.

II tegevusele oleksin tahtnud hiljem rohkem tähelepanu juhtida, kuid aega polnud palju. Tegin üpriski kiirustades läbi küsimused: kuidas oli neid kirjutada ja mis tunne pärast lugeda.

III tegevus- rühmatöö. Selle kiire ajaga jõudsid nad täitsa hästi tegelikult nendele teemadele vastused leida. Ainult visuaalne pool vajas rohkem aega. Lisaks läks lõpp kiireks, sest kõik ei jõudnudki ette kanda tööd ja kaks tööd lükkusid järgmisesse tundi.

4) 5) kehaline

Kuigi otsisin nädalavahetusel erinevaid tegevusi, siis ei olnud ma ikka päris valmis, et neid mänge õues teha. Mõtteid oli palju, kuid kokku ei suutnud ma neid täpselt kavana panna. Ning kuna ma polnud varem ka mänginud selliseid mänge, siis puges hirm naha alla, et kas ja kuidas see mäng on arusaadav ning ikka õnnestub. Paljud mängud olid sellised, mis vajaks arusaamiseks läbitegemist ja mis lihtsalt reeglitena meelde ei jäägi.
Kuna varasematel kehaliste tundidel oli palju lund olnud, siis keskendusin pigem tegevustele, kus lund sai kasutada ning avastasin viimasel hetkel, et seda lund polnudki enam nii palju.

Tunnis nad vastasid hüppenööri ja ülejäänud mängisid jalgpalli ning tegid muid harjutusi jalgpalliga. Kehalise tunnid on mõnusad ja eriti kihvt on ümbruskond (vanalinn, Pika Hermanni torn, park jne).

No comments:

Post a Comment