Monday, February 6, 2017

06.02 eesti keel


Aine: eesti keel
Teema: tähestik

Eesmärgid:

Õpilane:
  • oskab sõnu panna tähestikulist järjekorda;
  • teab, miks tähestik vajalik on;
  • teab, mis on kaashäälikuühend;
  • teab, millised on täis-, kaas- ja sulghäälikud;
  • loeb soravalt ja ilmekalt luuletust;

Enne tunni algust:
Prindin välja töölehed (tööleht 1,2 pluss harjutus 4 sildikesed- e.k, matemaatika- sõnarägastik).
Kirjutan kodutöö+ mida tunnis tehakse tahvlile enne tundi (Koosta ise salakiri, lõpeta tööleht).  

Tunni sisu:
1.      Lapsed seisavad, tervitan, kuid istuma ei luba, vaid tutvustan oma käes olevat palli ja ütlen, et viskan selle ühele õpilasele, kes peab selle kibekiirelt edasi viskama öeldes tähestikus järgmise tähe ning pärast seda maha istuma.
3min
2.      Mis on tänane teema? Just. Tähestik. Tänases tunnis tutvud taas tähestikuga, täidad töölehte, täidad töövihikut, loed luuletust ja kui aega on, siis mängime “Poemängu”.
1min
3.      Tähestik- mis asi see on? Tähed kindlas järjestuses.
Miks on hea tunda tähestikku? Rääkimine, lugemine, kirjutamine, arusaamine, suhtlemine. (sõrmendite pilt)
1min
4.      Kirjuta ruudustikku puuduvad tähed, lahenda ruudustike abil salakiri. (üks uks minna, viis kambrit käia- sõrmkinnas) (LISA1)
5min
5.      Kod. ül. päevikusse 07.02ks: Koosta ise salakiri vihikusse.
1min
6.      õ. lk 38 h. 1 koos arutlemine
      3min
5.                  TV lk 20 h. 1  (TAHVLIL paralleelselt)
6.                  Näitan tahvlil loomade töölehe teist lehte ja aruta suuliselt. (LISA 2)
(ei olnud aega- teen järgmises tunnis)
10min
7.                  Miks mõned tähed on punased? Sinised? Rohelised (osutan tähtedele tahvli kohal)? Lastel on lahti õpikust „Magus luuletus“. Vaata pealkirja ja mõtle omaette- Mitu kaas-, täis-, sulghäälikut seal on?
3min
8.                  Kuidas esitada luuletust? Selgus, soravus, ilmekus, kõva hääl, ühtlases tempos.
9.                  “Magus luuletus”- iga üks saab ühe rea. Millest see rääkis? Mis mure oli peategelasel? jm küsimused.
10min
7.      Tööleht- tähestik (seletan ül-d läbi), alusta 4ndast paarilisega. (LISA3)
4min
Kodutöö:Lõpeta tööleht
9.35:
Kokkuvõte/ tagasiside: paaris arutelu:
Kas ja mida uut sa täna teada said? Põhjenda.
Mis su kaaslasel väga hästi õnnestus? Ütle talle seda.
Mis sul läks tunnis hästi? Mida tahad järgmine kord paremini teha?
Mis oli su lemmik tegevus?
Mida positiivset märkas õpetaja?
Tunni lõpus (peale kokkuvõtet) lasen neil püsti tõusta ja võtta klassis rivi eesnimede järgi tähestilikuses järjekorras (eelnevalt on TV-s harjutus tehtud ja järjekord paigas). Seejärel lasen neil võtta paari ning saamegi niiviisi uute paaridena sööklasse liikuda.
2min


LISAÜL: TV lk 21 h 4, “Harjutused” tööleht, 10 linna, kus käinud oled vihikusse, pilt googlest (ül 2 teisest raamatust), puuviljade mäng


https://www.taskutark.ee/m/tahestik-ja-tahestikuline-jarjekord/ (ülesandeid)


LISA 1

 
LISA 2 järgmise tunni osas (sest siis kasutan seda)

LISA 3












LISAÜLESANDEID:








No comments:

Post a Comment