Teema: tähestik
Eesmärgid:
Õpilane:
Õpilane:
- oskab sõnu panna tähestikulist
järjekorda;
- teab, miks tähestik vajalik
on;
- teab, mis on kaashäälikuühend;
- teab, millised on täis-,
kaas- ja sulghäälikud;
- loeb soravalt ja ilmekalt
luuletust;
Enne tunni algust:
Prindin välja töölehed (tööleht
1,2 pluss harjutus 4 sildikesed- e.k, matemaatika- sõnarägastik).
Kirjutan kodutöö+ mida tunnis tehakse tahvlile enne tundi
(Koosta ise salakiri, lõpeta tööleht).
Tunni sisu:
1. Lapsed seisavad, tervitan, kuid
istuma ei luba, vaid tutvustan oma käes olevat palli ja ütlen, et viskan selle
ühele õpilasele, kes peab selle kibekiirelt edasi viskama öeldes tähestikus
järgmise tähe ning pärast seda maha istuma.
3min
2. Mis on tänane teema? Just.
Tähestik. Tänases tunnis tutvud taas tähestikuga, täidad töölehte, täidad
töövihikut, loed luuletust ja kui aega on, siis mängime “Poemängu”.
1min
3. Tähestik- mis asi see on? Tähed
kindlas järjestuses.
Miks on hea tunda tähestikku?
Rääkimine, lugemine, kirjutamine, arusaamine, suhtlemine. (sõrmendite pilt)
1min
4. Kirjuta ruudustikku puuduvad
tähed, lahenda ruudustike abil salakiri. (üks uks minna, viis kambrit käia-
sõrmkinnas) (LISA1)
5min
5. Kod. ül. päevikusse 07.02ks:
Koosta ise salakiri vihikusse.
1min
6. õ. lk 38 h. 1 koos arutlemine
3min
5.
TV lk 20 h. 1 (TAHVLIL
paralleelselt)
(ei olnud aega- teen järgmises
tunnis)
10min
7.
Miks mõned tähed on punased? Sinised? Rohelised (osutan tähtedele
tahvli kohal)? Lastel on lahti õpikust „Magus luuletus“. Vaata pealkirja ja mõtle omaette- Mitu kaas-, täis-, sulghäälikut seal
on?
3min
8.
Kuidas esitada luuletust? Selgus, soravus, ilmekus, kõva hääl,
ühtlases tempos.
9.
“Magus luuletus”- iga üks saab ühe rea. Millest see rääkis? Mis
mure oli peategelasel? jm küsimused.
10min
7. Tööleht- tähestik (seletan ül-d läbi),
alusta 4ndast paarilisega. (LISA3)
4min
Kodutöö:Lõpeta tööleht
Kokkuvõte/
tagasiside: paaris arutelu:
Kas
ja mida uut sa täna teada said? Põhjenda.
Mis su kaaslasel väga hästi
õnnestus? Ütle talle seda.
Mis
sul läks tunnis hästi? Mida tahad järgmine kord paremini teha?
Mis
oli su lemmik tegevus?
Mida positiivset märkas õpetaja?
Tunni lõpus (peale kokkuvõtet) lasen neil püsti tõusta ja
võtta klassis rivi eesnimede järgi tähestilikuses järjekorras (eelnevalt on
TV-s harjutus tehtud ja järjekord paigas). Seejärel lasen neil võtta paari ning
saamegi niiviisi uute paaridena sööklasse liikuda.
2min
LISAÜL: TV lk 21 h 4, “Harjutused” tööleht, 10 linna, kus
käinud oled vihikusse, pilt googlest (ül 2 teisest raamatust), puuviljade mäng
LISA 1
LISA 2 järgmise tunni osas
(sest siis kasutan seda)
LISA 3
No comments:
Post a Comment