Monday, March 6, 2017

06.03 (esmaspäev) MÕTTEID

1) eesti keel

Tund algas üpris ootamatult, ei jõudnud kõiki eeltegevusi teha: ajalehed jäid sorteerimata (mõtlesin piiluda enne, millistel lehtedel vajalikke sõnu on ja igale lapsele ühe lehe anda, et oleks vähem segadust). Andsin neile küll lehed (kahe peale suur leht), kuid kuna tean, et vaatlev õpetaja ootab, et oma tunniga edasi läheksin, siis läks see ilmselt kiiruga. Nad küll lugesid pärast häid näiteid ette, mis nad leidnud olid, kuid mõte, et nad kõik need sõnad vihikusse kleebivad, jäi tegemata. 

Sel ajal, kui lapsed iseseisvat ülesannet tegid, jõudsin mina ka teise eeltegevuse lõpetada, milleks oli kuulamisülesande lausete tahvlile kirjutamine (lünktekstina). 

Plaanisin üpris tihedalt, kuid sisimas teadsin, et ega me kõike teha ei jõuagi. Nii läkski, kuid sain lihtsalt tunni käigus valitud tegevused, mida teen ja mida mitte. 

Kuulamisülesanne oli väga tore. Eriti kiitsin õpilasi, kes julgesid arvata teistmoodi, kuigi nad nägid, et ülejäänud klass muud moodi vastas. Siiski tuli välja, et nendel üksikutel oligi õigus. 

Teksti, mille pidime klassis koos lugema ja selle all oleva ülesande jätsin neil kodus teha.

Plaanisin küll tunnis teha TV-st kaks harjutust, kuid kiiremad jõudsid ühe tehtud, aeglasemad võib-olla mõned read. Jätsin sealt esimese lõpetada ning järgmine kord jätkan teise harjutusega. Varasemalt plaanisid üldsegi jätta TV-st järgmine lehekülg täita, kuid seegi pole hullu- saab järgmine kord jätkata. 

Arvan, et selle tunni lisaülesande kasutan hoopis järgmise tunni häälestuses ära. 

Mida oleks saanud ägedamalt teha?

Oleksime võinud lastega iga üks ühe artikli valida, vihikusse kleepida ning sealt otsida sulghäälikuid, mille hääliku pikkusi saaks märkida. 

Üldiselt olen rahul tunni ülesehituse ja sisuga. 

K: TV lk 36 ül.1, õ lk 69 lug+ülemine harjutus

2) matemaatika

Häälestusülesanne võttis oodatust 3x rohkem aega, aga kuna olin sellega alustanud, siis lasin ikkagi kõikidel lastel vastata. Ülesanne olemuselt lastele meeldis- sai arvutada, kuid pidi ka koguaeg tähelepanelik olema, sest nad ette ei teadnud, kelle kord on lugeda. 

Saime ka kodutöö kontrollitud ning liikusime plaanipäraselt edasi. 

Kui jõudsime töövihiku, siis unustasin oma esialgse kava järgi liikuda, kuid seda ka põhjusel, et klass on väga erineva tempoga matemaatikas- mõned on 7. ülesande juures samal ajal, kui teine 2. ülesannet teeb. 

Siiski jõudsime erinevalt eesti keelest matemaatikas rohkemgi natuke teha, kui plaanitud. 


Tunnis: TV lk 34 ül 1,2,3,5 (koos kontrollitud).
õ lk 45 ül. 184, 185 (koos kontrollitud). 

K: 186, 187, TV lk 34 lõpetada



3) inimeseõpetus

Tegime tundi umbes 15 minutit, sest pidime kehalises minema uisutama ning varem minema hakkama. 
Täitsime TV lõpust talueluga seotud ülesandeid ja lõpuks nii laste kui ka mu enda üllatuseks Kahooti. Jagasin oma telefonist lastele wifit ja saimegi ruttu põnevate küsimutega ühele poole. 

Seejärel algas päeva "kõige tähtsam" osa.
Kuna klassijuhataja pidi oma klassist välja valima 5 tublist last, kes kooli poolt ka "Tubli lapse" diplomi saavad, mõtlesin mina, et minu klassis käib neid tublisid küll rohkem kui viis- seega otsustasin kõikidele õpilastele teha individuaalsed tänukirjad, mida kõigile aplausi saatel jagada koos kommi ja värskelt väljatulnud hinnetega.
Emotsioonid lastes olid tohutud- näha oli seda sära ja rõõmu, kui nad oma tunnistuse said. Eriti põnev oli see, et nad ise ei teadnud täpselt, kas, kes ja millise sisuga tänukirja saab, seega oli neil ootusrikas ja vahva kuulata ja saada isikliku kiitusega kiri, mida kodus näidata. Nii tore oli näha, kuidas selline asi neid liigutas. Pärast kuulsin ka kommentaare, mis tulid otse südamest: "See oli uskumatu, et ma selle sain. Ma pole varem selliseid tänukirju saanudki."
Lisaks kinkisime ka õpetajale väikese medali ja tegime kaardikese heade soovidega.
Mõned näited Tänukirjadest on siin (kustutasin perekonnanimed ära):





4) kehaline kasvatus

Käisime uisutamas. Lastele tohutult meeldis ja nad oleksid soovinud veelgi kauem seal olla.
Tund sujus väga hästi. Kuna olen ise iluuisutaja, siis jõudsin ka kiiresti kõikideni. Muidugi läks palju aega nende uiskude kinnitamisega, pidin paljudel ükshaaval õigesti minema klõpsutama neid, sest uisud käisid raskelt kinni. Sain tegeletud ja õpetatud eraldi lastele vastavalt nende tasemele erinevaid elemente ning paljudega õppisime, kuidas õigesti ja valutult kukkuda. Rõhutasin, kuidas peab olema kehaasend, õpetasin, kuidas õigesti tõugata, kuidas teha erinevaid väiksemaid sorti trikke ja elemente (kükk, luik, ühel jalal sõit jne), mõned said ka mõne lihtsama pirueti õppimisega hakkama.
Mängud on eraldi tegevuskavas.

Mulle meeldis väga ja ka lapsed olid õnnelikud ning eriti tore oli näha selle tunni aja jooksul seda pisikest arengut ja seda, kui palju on nad võimelised ja tahtejõulised õppima uisutamisega seotud harjutusi jne. 

No comments:

Post a Comment