TEGEVUSKAVA:
Aine: matemaatika 2. klass
Tunni teema: Täht arvu tähisena; ühelised, kümnelised, sajalised
Tegevuse eesmärk:
- õpilane leiab tähe arvväärtuse proovimise teel
- õpilane oskab nimetada kahe- ja kolmekohalise arvu järke (ühelised, kümnelised, sajalised)
- õpilane mõistab, et lahutamine on liitmise pöördtehe
IKT vahendid: arvuti, projektor, internet
Tegevuse põhjendus:
Tegevuse viin läbi, et kontrollida laste seniseid teadmisi viimati õpitud teemadel. Tegevus aitab lastel arendada oma oskust meeskonnastöös aktiivne olla, samuti arendab kuulamisoskust.
Tegevuse kirjeldus ja selle põhjendus:
Kõigepealt moodustame kolmeliikmelised grupid. Gruppide moodustamine käib järgnevalt:
1) Iga õpilane saab endale kaardi, kus peal on kirjas üks tehe (nt. 15-f=7, f=____)
2) Kaardi
taga on kirjas üks kolmest sõnast: üheline/kümneline/sajaline.
3) Lahendades
kaardil oleva tehte saavad õpilased mingi vastuse (nt. 8)
4) Nüüd
on õpilase ülesandeks leida endale kaks tiimiliiget, kusjuures ühel neist peab
olema kaardi taga kirjas kümneline ning teisel sajaline. (Lõpuks tulevad
kolmeliikmelised tiimid, kus on esindatud üheline, kümneline, sajaline). ( Nt. õpilane, kes sai vastuseks
8 leidis endale liikme, kelle vastus oli 6 ja kaardil kirjas kümneline ning
liikme, kelle vastus oli 9 ja kaardil kirjas sajaline.)
Nüüd, kui grupid on moodustunud, saab iga grupp ühe lehe, kuhu kirjutavad järgnevale kaheksale küsimusele vastused. Lisaks annab õigesti paberile kirjutatud arv, mis liikmete numbritest kokku tuli punkti.
Näitan ekraanile ükshaaval küsimused 1-8 ning peale igat küsimust lasen kohe kõva häälega õige vastuse ette öelda ning lasen neil endil punase värviga plussi panna või vastuse ära parandada.
1)
Selles
arvus on 4 kümnelist ja 9 ühelist. (49)
2)
Vali
arv, milles ei ole ühtegi kümnelist. 15 62 3 127 10 (3)
3)
7-p=
3
p=________
p=________
p=________
p=________
4)
Selles
arvus ei ole ühtegi ühelist. 11 70 54 (70)
5)
2+d=
19
d=________
d=________
d=________
d=________
6)
Selles
arvus on sama palju kümnelisi, kui ühelisi. 33 25 98 (33)
7)
29-k=
18
k=________
k=________
8)
NUPUTA:
Kui Toomas seisis kaalul ühel jalal, näitas kaal 3 kümnelist ja 2 ühelist ehk
... kilogrammi.
Kui
palju näitas kaal, kui Toomas ka teise jala kaalule pani? (32)
Mõtted:
1) Uurin enne tundi, palju on lapsi klassis.
2)
Kas
toolid enne laudade juurde seada? (3 tooli ühe laua taga)
Väga huvitavalt planeeritud tegevus. Ülesanne arvestatud ja jään ootama põnevusega teie analüüsi, et kuidas tegevus läks.
ReplyDelete