Monday, November 2, 2015

Praktika ülesanne 4 (praktika 4. novembril)


TEGEVUSKAVA:

Aine: matemaatika 2. klass
Tunni teema: Täht arvu tähisena; ühelised, kümnelised, sajalised
Tegevuse eesmärk:
  • õpilane leiab tähe arvväärtuse proovimise teel
  • õpilane oskab nimetada kahe- ja kolmekohalise arvu järke (ühelised, kümnelised, sajalised)
  • õpilane mõistab, et lahutamine on liitmise pöördtehe

IKT vahendid: arvuti, projektor, internet
Tegevuse põhjendus:
Tegevuse viin läbi, et kontrollida laste seniseid teadmisi viimati õpitud teemadel. Tegevus aitab lastel arendada oma oskust meeskonnastöös aktiivne olla, samuti arendab kuulamisoskust.

Tegevuse kirjeldus ja selle põhjendus:
Kõigepealt moodustame kolmeliikmelised grupid. Gruppide moodustamine käib järgnevalt:
1) Iga õpilane saab endale kaardi, kus peal on kirjas üks tehe (nt. 15-f=7, f=____)
2) Kaardi taga on kirjas üks kolmest sõnast: üheline/kümneline/sajaline.
3) Lahendades kaardil oleva tehte saavad õpilased mingi vastuse (nt. 8)
4) Nüüd on õpilase ülesandeks leida endale kaks tiimiliiget, kusjuures ühel neist peab olema kaardi taga kirjas kümneline ning teisel sajaline. (Lõpuks tulevad kolmeliikmelised tiimid, kus on esindatud üheline, kümneline, sajaline). (Nt. õpilane, kes sai vastuseks 8 leidis endale liikme, kelle vastus oli 6 ja kaardil kirjas kümneline ning liikme, kelle vastus oli 9 ja kaardil kirjas sajaline.)
Nüüd, kui grupid on moodustunud, saab iga grupp ühe lehe, kuhu kirjutavad järgnevale kaheksale küsimusele vastused. Lisaks annab õigesti paberile kirjutatud arv, mis liikmete numbritest kokku tuli punkti.
Näitan ekraanile ükshaaval küsimused 1-8 ning peale igat küsimust lasen kohe kõva häälega õige vastuse ette öelda ning lasen neil endil punase värviga plussi panna või vastuse ära parandada. 

1)      Selles arvus on 4 kümnelist ja 9 ühelist. (49)
2)      Vali arv, milles ei ole ühtegi kümnelist. 15 62 3 127 10  (3)
3)      7-p= 3
p=________
p=________
4)      Selles arvus ei ole ühtegi ühelist. 11 70 54 (70)
5)      2+d= 19
d=________
d=________
6)      Selles arvus on sama palju kümnelisi, kui ühelisi. 33 25 98 (33)
7)      29-k= 18
k=________
k=________
8)      NUPUTA: Kui Toomas seisis kaalul ühel jalal, näitas kaal 3 kümnelist ja 2 ühelist ehk ... kilogrammi.

Kui palju näitas kaal, kui Toomas ka teise jala kaalule pani? (32)

Mõtted:
1)      Uurin enne tundi, palju on lapsi klassis. 
2)      Kas toolid enne laudade juurde seada? (3 tooli ühe laua taga)

1 comment:

  1. Väga huvitavalt planeeritud tegevus. Ülesanne arvestatud ja jään ootama põnevusega teie analüüsi, et kuidas tegevus läks.

    ReplyDelete