TEGEVUSKAVA:
Aine: loodusõpetus 2. klass
Tunni teema: Elupaik, metsas elavad loomad
Tegevuse eesmärk:
- Õpilane teab, et loomadel ja taimedel on erinevad elupaigad
- Õpilane teab, et erinevatel organismidel on erinevad nõuded elukeskkonnale
- Õpilane oskab nimetada erinevaid elukeskkondi
- Õpilane vaatleb taimi ja loomi erinevates elukeskkondades
- Õpilane kirjeldab taimede ja loomade välisehitust, seostab selle elupaiga ja kasvukohaga
- Õpilane suhtub vastutustundlikult koduloomadesse, ei jäta koduloomi hoolitsuseta
IKT vahendid: arvuti, projektor, internet
Tegevuse põhjendus:
Tegevuse viin läbi, et tutvustada lastele erinevaid elukeskkondi taimedel ja loomadel. Nende peamiste eluavaldustega tutvumine õpetab mõistma organismide ja
elukeskkonna seoseid ning märkama elurikkust ja kohastumusi.
Tegevuse kirjeldus ja selle põhjendus:
- Kõigepealt jagan kätte eelmisel tunnil tehtud tunnikontrollid ja korjan ära kodutööd.
- õ lk 38-39, kordamine- millised on kehaosad ja mis on kehakate? Milline vahe neil on? Tegevus on selleks, et kinnistada eelnevalt õpitud osa.
- Alustan tunni uue teemaga, kõigepealt jagan kätte töölehed, mida tunnis alustatakse ning kodus lõpetatakse, kui tunnis valmis ei jõua. (töölehed- ühesugused, sama tasemega)
- Vastame 1.-3. küsimustele ning räägime täpsemalt loomade elupaikadest- millised on elupaigad, millised tingimused on vajalikud looma eluks antud keskkonnas jne. (ning põgusalt ka taime elupaigast)
- Teeme ära tööraamat lk 40 harjutuse ning seejärel jätkame töölehega.
TÖÖLEHT
LOODUSÕPETUS- ELUPAIK
2. KLASS
- Kirjuta, milliseid loomade elupaike sa tead.
..…………………………………………………………………………………………….......…………………………………..................................................................................................
- Kirjuta, millistest elupaikadest sa said teada
klassikaaslastelt.
..…………………………………………………………………………………………….......…………………………………................................................................................................
3. Loenda tingimused, mis on vajalikud looma
eluks tema elukeskkonnas.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................4. Kellega
on tegu?
-
Ta elab maa all. Ta kaevab ja uuristab koguaeg
uusi käike õhustades sellega mulda. Ta on musta sametise karvaga imetaja.
.....................................................................................................................................
-
Tema teeb pesa kuuseokste vahele, kuid võib
elada ka puuõõnsustes. Hüpleb mööda oksi, kuid pole lind; pruunikaspunast värvi, kuid pole rebane
......................................................................................................................................
-
Tema kasvab koduaedikus. Ta on vilets liikuja.
„Lemmik tuba“ tema elupaigas on mudalomp.
.......................................................................................................................................
-
Ta on suur loom ning tema pesa on tehtud suure
puu juurte alla. ...............................
-
Elab vees. Kaela pole. Nahk on kaetud soomuste
ja limaga. Liikumiseks kasutab uimi. Muneb (ehk koeb) vette ja järglased
arenevad vees.
................................................................................................................................
5. Kus elavad siilid?
a) PÕHILISELT
PUUDE OTSAS, MAAPINNALE TULEVAD AINULT VETT JOOMA
b) SOODES
JA RABADES
c) METSADES,
ROHU- JA HEINAMAADEL. VÄIKESTES LINNADES JA KÜLADES
6. Mis on elupaigaks metssigadele?
a) HEINAMAA
JA KÕRB
b) METSAS,
MIS ON TIHTI VEEKOGUDE LÄHEDUSES JA MUJAL NIISKETES PAIKATES
c) MERE
ÄÄRES
7. Miks jäävad kalad ja merikarbid maismaal hätta?
a) SEST
NEIL POLE JALGU
b) SEST
NAD EI SAA ÕHUS HINGATA
c) SEST
NENDE KARVKATE KUIVAB ÄRA
d) SEST
NEIL POLE SÜÜA
8. Tõmba ühesugused tähed maha ja järelejäänud
tähtedest loe looma nimetus.
T K L E O T B I R K L E I A B S
……………………………………………………………………………………...............
- Kuidas inimene kaitseb loodust, aitab säilitada
elukeskkondi?
………………………………………………………………………………………................
………………………………………………………………………………………................
10.
Millist abi võid pakkuda sina?
……………………………………………………………………………………….................
…………………………………………………………………………………….....................
Tegevus arvestatud, kuid kuidas tegevus seotud õppetöö diferentseerituse ja õppija individuaalsuse arvestamisega?
ReplyDelete