4. novembril viisin läbi matemaatikatunni 2. klassiga. Nagu varasemaltki öeldud, ka seekord oli tegevusplaani koostamisest väga kasu. Enne seda praktikat andsin ühes teises koolis eesti keele tundi kolmandale klassile. Teadsin küll teemat ning seda, et pean klassiga uue teema läbi võtma ja töövihikust ülesandeid lahendama, kuid siiski tundsin tol hetkel, et kuna ma otseselt midagi ette ei valmistanud ja läbi ei mõelnud, siis ei läinud just nii sujuvalt, kui oleks võinud. Olin küll välja otsinud ühe mängu learningapps-st, kuid konkreetset tunnitegevust ma ette ei kavandanud, mõtlesin, et kui raske see ikka olla saab- koha peal vaatan. Ega midagi hullusti ei läinudki, kuid lihtsalt siin kohal sain võrdluseks tunni, millele eelnevalt tegevuskava ei koostanud. Mõistan rohkem selle tähtsust nüüd. Tundsin, et oleksin pidanud rohkem läbi mõtlema asjad ja arvestama ka näiteks sellega, kui palju miski tegevus võib aega võtta.
Seekord filmisime ka enda praktika videole. Tegevus üldiselt õnnestus. Kui tekkiski mõni "segadus", siis sain selle kiiresti lahendatud. Tegime klassiga grupitööd ning kuigi algul mulle tundus, et klass on liigselt lärmakas, siis sain aru, et see on ju normaalne, kui klass grupitöö ajal häälekam on, sest vaikuses on grupitööd võimatu teha. Kõik tegid tegelikult aktiivselt tööd kaasa- mida rohkem räägid/meeskonnaga arutad, seda parem. Hirmud, mis sellega seoses tekkisid, et ma ei oska klassi ohjeldada, kadusid. Tegelikult suutsin muul ajal klassi ennast kuulama panna ja vajadusel vaigistada. Grupitööd klassile meeldis teha ning nad tulid sellega väga hästi toime. Kuna neil oli võimalus endale ise plusse/miinuseid panna, siis olid nad eriti elevil ja tahtsid iga hinna eest kõik vastused õigesti vastata. Tegevus oli õpilastele jällegi vaheldusrikas ja teistsugune ning klassi õpetaja oli tegevusega rahul.
Seekord filmisime ka enda praktika videole. Tegevus üldiselt õnnestus. Kui tekkiski mõni "segadus", siis sain selle kiiresti lahendatud. Tegime klassiga grupitööd ning kuigi algul mulle tundus, et klass on liigselt lärmakas, siis sain aru, et see on ju normaalne, kui klass grupitöö ajal häälekam on, sest vaikuses on grupitööd võimatu teha. Kõik tegid tegelikult aktiivselt tööd kaasa- mida rohkem räägid/meeskonnaga arutad, seda parem. Hirmud, mis sellega seoses tekkisid, et ma ei oska klassi ohjeldada, kadusid. Tegelikult suutsin muul ajal klassi ennast kuulama panna ja vajadusel vaigistada. Grupitööd klassile meeldis teha ning nad tulid sellega väga hästi toime. Kuna neil oli võimalus endale ise plusse/miinuseid panna, siis olid nad eriti elevil ja tahtsid iga hinna eest kõik vastused õigesti vastata. Tegevus oli õpilastele jällegi vaheldusrikas ja teistsugune ning klassi õpetaja oli tegevusega rahul.
Gruppide moodustamisel oleksin võinud algul paremini selgitada, et need, kes on enda kolmiku leidnud, peavad istuma, et rohkem klassi selgust ja vähem sebimist oleks. Natuke keerulisem oli gruppide tegemine küll, kuid kui sain aru, et nad vajavad natuke abi, tegelesin sellega kohe, juhendasin õpilasi ning saimegi koos grupid tehtud. Seda pani ka vaatlev õpetaja tähele ning tõi pärast välja, et see oli hea, et ma kohe segadust märkasin ja ohjad haarasin. Samuti tõi vaatleja positiivseks küljeks selle, et ma tundsin kohe ära, kui õpilased aru ei saa päris hästi ning koheselt reageerisin ja vastavad näited tahvlile tõin. Lisaks oli positiivne see, et kuigi mul ühe slaidi peal oli valesti kirjutatud, siis tulin sellest olukorrast hästi välja, kasutades õpilast esipingis, kes õpetajat parandas.
Tegevuste läbiviimist toetas kindlasti klassiõpetaja Margit Luts, kes julgustas, suunas, andis häid näpunäiteid ning tagasisidet peale praktilist tegevust.
Üldiselt arvan, et peaksin enne praktikat vähem muretsema ja üle mõtlema ning kindlasti igasugused hirmud peast unustama, sest tegelikult saan ma väga hästi hakkama.
Tegevuste läbiviimist toetas kindlasti klassiõpetaja Margit Luts, kes julgustas, suunas, andis häid näpunäiteid ning tagasisidet peale praktilist tegevust.
Üldiselt arvan, et peaksin enne praktikat vähem muretsema ja üle mõtlema ning kindlasti igasugused hirmud peast unustama, sest tegelikult saan ma väga hästi hakkama.
Analüüs põhjalik ja arvestatud
ReplyDelete