Kolmapäeval, 30.09 toimus meie teine praktika Tallinna Reaalkoolis. Hommikul saime teate, et klass, kelle ette pidime algselt minema, et tundi läbi viia, läheb matkale, kuid klassi õpetaja sai meile kiiresti korraldatud erakoolist 2. a klassi, kellele andsime planeeritud eesti keele tunni. Klass võttis meid juba vahetunnis väga soojalt vastu ning väga meeldiv oli nendega suhelda. Klassi ees olles tundsin ennast palju pingevabamalt ja enesekindlamalt, kui esimese praktika ajal. Õpilased olid väga abivalmis, aktiivsed ning tulid planeeritud tegevusega kiiresti kaasa. Tundsin, et asi sujus ning lastel oli huvitav. Tegime sissejuhatuse, panime lauad nii, kuidas vaja, tegime iga tuleva teema kohta näiteid ja kiirkordamise ning asusime tegevuste kallale. Lisaks ajaveebi postitatud tegevuskavale tegime Kristiga eelnevalt veelgi detailsema tunnikava iseendile, et enne tundi see reaalsemalt ette kujutada ja võimalikud probleemkohad ennetada. Kindlasti oli nii eelnevalt koostatud tegevusplaanist kui ka oma kavast kasu. Saan aru, kui tähtis on eesmärgi olemasolu ning selle teadvustamine ja õpilastele edasiandmine. Võin öelda, et tegevuste läbiviimine õnnestus, õpilased olid usinad kaasa tegema ning oli näha, et iga meeskond püüdis ja andis endast parima, et saada õppetöös olevast mängust maksimaalselt punkte. Tegevust aitasid läbi viia kindlasti õpilased ise, kes juba enne tunni algust rääkisid üle mõned punktid, kuidas neil mõned asjad käivad ning mida nad varem teinud on või ei ole. Kindlasti oli toeks nende klassijuhataja, kes meid kenasti vastu võttis ja klassile tutvustas ning hiljem ka tagasiside andis. Hea oli kuulda tagasisidet ka õpilastelt endalt- mõned õpilased tulid tänama toreda tunni eest, kuulsime ka, kuidas nad omavahel tänasest tunnist rääkisid. Õpilased on nõus seda iga aeg uuesti mängima. Kui tunni lõpus küsisin, mida nad täna juurde õppisid oli hea kuulda, et nad õppisid peale eestikeelealaste teadmiste ka palju just selle kohta, kuidas meeskonnas ühiselt töötada ja üksteist paremini kuulata. Arvan, et teisiti poleks me sisuliselt väga midagi teinud. Saime õpetajalt mõtteid, et antud mängu saaks ka teistmoodi teha, et õpilastel lihtsam oleks- printides küsimusi välja, kuhu nad paberil ise kirjutada ja kriipsutada saaksid. Õpetaja tõi välja ka ühe poisi, kes tunni ajal legomehega mängis, kuid kes meie silme alla sellega ei sattunud. Arvasin ise, et jälgisin kõiki, kuid nagu välja tuli võib siiski mõni asi kahe silma vahele jääda. Niisiis, oleks selle kohal saanud midagi teisiti teha- paremini õpilasi jälgida, poissi märgata ja teha nii, et ta kõrvaliste tegevustega rohkem ei tegeleks. Ilmselt saaks ka mängu lühemalt ja kokkuvõtvamalt teha, et mitte kogu tunni aega sinna sisse panna, kuid usun, et vahelduseks tavapärastele tundidele on lastele sellisel kujul õppetöö ideaalne.
Analüüs põhjalik ja arvestatud.
ReplyDelete