Wednesday, October 14, 2015

Vaatluspraktika hinnang 14.10

Vaatlesime 14.10 2. b klassi esimest kahte tundi- eesti keelt ja matemaatikat. Nende õpetajaks oli Maiju Kerme.

Õppima õppimine ehk õpioskuste kujunemine
Juhis õpilastele .......
Tegevuse kirjeldus tunnis lähtuvalt juhistest
Kasutegur mulle kui õppijale, klassile ja õpetajale
Õpioskuste liigitus (Leinbock, 1996):
* alusõpioskused (baasoskused)lugemis-, kirjutamis-, kõnelemis-,
kuulamis- arvutamis-, mõõtmis-, vaatlusoskus. Ka õpiku, sõnastiku, arvuti kasutamise oskus,probleemide lahendamise oskus, info hankimise oskus jne.

*tunnetuslikud õpioskusedtunnetuse tahtelise juhtimise oskused
(tähelepanu, mälu, mõtlemise ja fantaasia aktiviseerimise oskused,
keskendumisoskused jne.)

* organisatsioonilised õpioskusedõppimise ja puhkamise reziim, erinevate õpitegevuste sobiv järjestamine ja jaotamine, õppimise planeerimine, õppimishügieen, infokartoteekide ja konspektide koostamine jne.

* sotsiaalsed õpioskused – oskus teisi kuulata, oskus lülituda mõttevahetusse, oskus kaaslasi ergutada, soleerijaid pidurdada jne.

1) Hakka tegema töölehte, pane ennast proovile, testi iseennast.

2) Vaata, kuidas sinul seal vihikus kirjas on.

3) Tuletame meelde, milliseid keelereegleid oleme siiani õppinud.   

4) Tee linnuke sellele harjutusele, kui see pooleli praegu jäi. St kodus pead harjutama kiirust, iseenda jaoks. 

5) Õpilased, palun kuulake ja pange tähele- otsige häid asju ja vigu- ilmekus, ladusus ja teised vead.

6) Loeme jutustuse ette.  

7) Kui sa mingit ülesannet ei oska, siis kirjuta see töö kõrvale. Nii tead ise ja teab õpetaja, mida peab veel harjutama ja milles õpetaja saab sind abistada. 

8) Anna hinnang oma tööle- kirjuta, kas on kerge, raske, kesmine. 
 1) Õpilased hakkavad lahendama ülesandeid.

2) Õpilane vaatab oma vihikusse ja parandab vead. 

3) Õpilased vastavad korda-mööda. Õpetaja kordab ja vajadusel parandab. 

4) Õpilased teevad nii nagu juhised anti. 



5) Õpilased kuulavad ja parandavad. 



6) Õpilased loevad, kuulavad teisi, jälgivad teksti. Kui keegi maha jääb, siis aidatakse üksteist järjele. 

7) Õpilased teevad nii nagu juhised anti. 





8) Õpilased teevad nii nagu juhised anti. 
Õpilased täidavad vastavaid ülesandeid. Sellest õpitakse nii lugemis-, kirjutamis-, kõnelemis-, kuulamis-, arvutamis-, vaatlusoskust- vastavalt siis ülesandele ning õppijale. Iga üks õpib erinevatest ülesannetest erinevaid asju. 
Vajalikud oskused nendeks tundideks olid kindlasti ka tähelepanu, mõtlemise aktiveerimise oskused, keskendumisoskused, oskus teisi kuulata, kaaslasi ergutada.  

No comments:

Post a Comment