Ülesanne- planeerida veebipõhistel keskkondadel põhinev õppetegevus lähtuvalt võimalikest õppemeetoditest ning tunni teemast ja eesmärkidest.
TEGEVUSKAVA:
Aine: eesti keel 2. klass
Tunni teema: täishäälikuühend, täishääliku pikkus, lauselõpumärk
Tegevuse eesmärk:
- õpilane teab peast tähestikku
- õpilane eristab täishääliku pikkusi
- õpilane oskab lõpetada lause punkti, küsi- või hüüumärgiga
- õpilane eristab täishäälikuühendit
- õpilane oskab panna sõnad/ nimed tähestilikulisse järjekorda
Tegevuse viime läbi, et korrata ja kinnistada värsket õpitut. Selline mäng hoiab lapsed aktiivsena, paneb nad kõiki mõtlema ning hoiab ka väikest võistlustahet- mängus on ju ometi punktid ja keegi peab ju võitma. Läbi sellise tegevuse õpivad lapsed endalegi aimamatult. Ilmselt on mõni laps seda mängu ka varem televiisorist näinud ning nüüd on neil põnev võimalus ise kaasa teha ning samal ajal õppida ja korrata vastavaid teemasid.
Tegevuse kirjeldus ja selle põhjendus:
Viiksime Kristiga kolmapäeval, 30. septembril eesti keele tunni keskel läbi "Kuldvillaku":
https://jeopardylabs.com/play/
Jätaksime sealt esimese tulba vahele ning mängiksime mängu ülejäänud tabeliga.
Kuldvillaku teemad on:
1) PIKK VÕI LÜHIKE TÄISHÄÄLIK
2) LAUSELÕPUMÄRK
3) TÄISHÄÄLIKUÜHEND
4) NIMED TÄHESTILIKULISES JÄRJEKORRAS
Iga teema kohta on viis küsimust. Jagaksime klassi neljaks tiimiks ning iga tiim peab võimalikult ruttu vastama antud küsimusele. Muidugi selgitaksime vajadusel, miks vastus on selline.
Küsimused:
-Kas võib jällegi liiga pikaks osutuda?
-Kas meil on aega, et määrata igale tiimiliikmele oma ülesanne (nt. keegi, kes tõstab pliiatsi üles, kui meeskond on valmis, keegi, kes kirjutab, keegi, kes loeb vastuse kõva häälega ette, keegi, kes valib teema jne)
-Kas nad oskavad tiimis töötada?
-Kas on mõttekas aja säästmiseks teha nii, et ei lasegi neil vastuseid ette lugeda, vaid keegi toob ruttu paberid ära ja siis vaatame, kellel õigesti, kellel mitte või hoopis korjame ise?
Idee igati asjakohane, kuid mõelge läbi
ReplyDelete1) Mitu õpilast klassis on ning palju tuleb meeskondi ja mitmeliikmelised need on (max võiks olla 4). Arutage ka õpetajaga.
2) Tehke väike matemaatika, kui teil on 45 min, siis mängu idee ja reeglite tutvustamise peale võib teil kuluda u10min. Mängu enda peale kuskil 20min, siis jääb aega ka tund kokku võtta.
3) Mõelge, kuidas meeskonnad märku annavad, et nad vastata tahavad, või kirjutavad nad oma vastused kuhugi üles? Toovad ära? Annavad käega märku? Kuidas teie aru saate, kes esimesena märku andis. Kasutate ehk mingit vahendit? Kas õpilased istuvad kokku ühe laua taha. Klassiruumi füüsiline ettevalmistus juba vahetunnis paika panna, et tunni aega sellele ei kulutaks.
3) Kui kokku on 4 teemat, siis mitu küsimust te saate iga teema kohta nö lubada? 2-3? Mänguaega peaks olema kuskil 20min ja siis peaks jääma aega ka kokkuvõtteks, tunni lõpetamiseks. Siinkohal võiksite arutada õpetajaga, mis see ajaline limiit võiks olla.
4) Oluline ongi siin läbi mõelda kuldvillaku reeglid, see ei pea olema traditsiooniline. Nt võitegi teha jrk, et iga meeskond saab 2 küsimust ja kui nad valesti vastavad, siis teised parandavad. Ja kuidas annate punkte.
5) Mäng on igati tehtav, aga õnnestumiseks mõelge hoolega reeglid läbi ja olge selles mõttes loovad, et võite luua ise just sellised reegilid, mis toetaksid mängu läbi viimist ja teema kinnistamist.