Wednesday, September 2, 2015

Iseseisev töö I- Õpileping


Õpileping on õppija ja õppejõu vaheline "leping", mis defineerib kuidas ja mida õpitakse ning kuidas õpitut hinnatakse. Allpool on välja toodud 6 punkti, mida õpilepingut tehes arvestada. 

1) Ootused ja soovid ainele – 
Ootan kursuselt uusi teadmisi erinevate huvitavate tehnoloogiliste võimaluste kohta, mida hiljem tulevase õpetajana tundides kasutada. Soovin omandada uusi oskusi tehnoloogias, millega lastele uusi asju selgeks teha. Sooviksin teada, kas ja kui efektiivne on tehnoloogia kasutamine õpilaste arendamisel ja harimisel. Millised on selle pahupooled?
Huviga ootan eelpraktikat ning loodan saada häid kogemusi ja õppetunde. 
Iseendalt ootan avatud meelt, kiiret õppimisvõimet, järjepidevust, positiivsust, loomingulisust. 
Kaastudengitelt ootan sama, mida iseendaltki ning kindlasti vajadusel toetust. 
Loodan, et koostöö sujub ning saame aina rohkem indu ja motivatsiooni olemaks õpetajad.

2) Kogemus arvutite ja tehnoloogiaga –
Õppisin arvutit esimest korda kasutama kaheksandas klassis. Gümnaasiumi arvutitundides ma väga targemaks ei saanud. 
Ma ise arvan, et ei oska paljusid võimalusi siin ära kasutada, kuid igapäevased asjad saan tehtud ja nii palju kui vaja, ma oskan. 
Nüüdseks olen ise omandanud oskused, mis on kõige rohkem seotud pildi- ja videotöötlusega, Wordi, Exceli, Powerpointi kasutamisega.
On olukordi, kus leian end raskustes ja küsimustes, kui ei oska mõningaid programme/internetilehekülgi kasutada. Telefoni kasutan suhteliselt tihti, kuid enamasti piirdub see lihtsalt internetis olemise/meilide vaatamisega. Mõnikord jään hätta, kui soovin telefonis rakendada teatud keerulisemaid seadeid. 
Arvan, et tehnoloogia on pigem sõltuvusttekitav ning pärsib võimalust areneda. (teatuid oskusi muidugi arendab, kuid teised oskused elus selle tõttu jäävad vajaka). 

3) Eesmärgid –
Eesmärk on osata, aru saada ja meelde jätta, kuidas rakendada erinevaid tehnoloogisi võimalusi ning seda efektiivselt ja loominguliselt.
Leida rohkem julgust ja positiivsust kasutada õpetamisel tehnoloogiavahendeid. 
Eesmärk on kasutada uusi teadmisi ka eelpraktikas. 
Seda õppima sunnib mind see, et minu teadmised ja oskused on väga minimaalsed võrreldes sellega, kui palju on tegelikult võimalusi ja väljundeid. Uued ideed!

4) Strateegiad – 
Kõigepealt kavatsen osaleda tundides, töötada läbi materjalid, vajadusel küsida nõu. Seda kõike pean võtma vastu rahulikult ning mitte kohe paanikasse sattuma, kui uus info minu jaoks liiga keeruline tundub. Väga tähtis on minu jaoks aja planeerimine, tuleb igasugust vaba aega targasti ära kasutada. Pean olema aktiivne ja julge, positiivne, rõõmus ja motiveeritud. 
Hiljem on oluline õpitut/kogetud korrata/analüüsida/läbi mõelda. Oluline on refleksioon, sest siis on võimalik sellest veel nii mõndagi õppida. 

5) Vahendid/ressursid – 
Eesmärkide saavutamiseks kasutan suhtlust inimestega, teen koostööd. 
Loen, uurin materjale, mida õppejõud postitab ja mida leian mujalt netiavarustest, millele pääsen ligi arvutiga, vajadusel telefoniga. Kui enda arvuti ei tööta, siis kooli arvutiga. 
Ressurssideks on kindlasti ka minu noored I kooliastme sugulased/tuttavad, kelle peal erinevaid töid katsetada või lihtsalt nõu küsida. 

6) Hindamine –
Eesmärgid olen saavutanud siis, kui olen ise rahul oma tulemustega, tunnen, et olen saanud uusi teadmisi/oskusi/kogemusi, millest olen õppinud ning mida oskan uutes situatsioonides ära kasutada. Saavutuste hindamine ja tõestamine käibki läbi uute situatsioonide ning läbiproovimisega. Samuti tuleb ennast analüüsida. Tuleb korrata/rakendada teadmisi, et need meelest ei läheks. Eesmärgid on saavutatud, kui oskan une pealt luua ja ära kasutada tehnoloogia võimalusi. 
Oluline osa on ka tagasisidel. 

No comments:

Post a Comment