Wednesday, September 9, 2015

Ülevaade praktikast koolis

1. Olen praktikal Tallinna Reaalkoolis ning minu koolipoolseks juhendajaks on 2.a klassi juhataja Margit Luts. Hetkel ma ise tegevõpetaja pole, kuid loodan peagi seda olla. 

2. Praktikat viin läbi 2.a klassis.

3. Õpetajale tutvustas meid Tallinna Reaalkooli algklasside õppealajuhataja Kati Kurim, kellel on tänaseks suur kogemustepagas. 

Kooli kohta saime erinevat infot:
Reaalkool on traditsioonidega kool, mis hoiab oma erinevaid väärtusi, kuid mis on samas väga uuenduslik. Peale reaalainete on olulisel kohal kindlasti isamaalisus (nt. vabariigi aastapäevi tähtsustatakse väga ning alati käiakse siis kõige pidulikumalt koolis) ning sport.
Algklassi poolel on 1000 last ning 50-70 õpetajat. Sisse saadakse katsetega, kus hinnatakse matemaatilisloogilisi- ja mõtlemis-/nuputamisülesandeid.
Otsitakse taiplikke lapsi, kes nt lugeda küll ei pruugi osata, kuid kasvõi teksti endale ette veerides sellest aru saavad.
Kõige huvitavam oli nende kooli hindamissüsteem, milleks on kujundav hindamine. 1.-6. klassides ei panda enamasti õpilasele numbrilist hinnet. Antakse sõnalisi hinnanguid ning alati arvestatakse laste eripäradega. Kindlasti küll loetakse töödel punkte, protsente ja vigade arve, kuid see on pigem õpetajatele endale ning laps ise neid ei tea. Palju on kommentaare ja analüüse ning lapsed oskavad ka ise iseennast ja üksteist analüüsida. Lõputunnistusel panebki kõigepealt hinde iseendale laps ning seejärel õpetaja. Igale lapsele üritatakse leida oma võimalus "särada". Juhindutakse ka sellest, et lapsel peab koolis ka lõbus olema- tihti on erinevaid projektipäevasid, üritusi, õppekäike. 6. klassis lisandub küll kümnepallisüsteemis hindamine, kuid õpisokuste kirjeldamine jääb kindlasti alles. Õpetajatel on suhteliselt suur loominguline vabadus ja iga üks saab olla ise loov. 

4. Õppetööks kasutatav IKT:
Koolis on olemas interaktiivsed tahvlid, mida õpetajad päris sagedasti kasutavad. Klassides on kõlarid, projektorid, kaamerad, millega tahvlile materjale näidatakse. Koolis on olemas ka oma iPadid, mida "graafiku alusel“ kasutatakse.
Lühiülevaade ja hinnang oma praktika kooli IKT võimalustest:
Koolil on piisavalt erinevaid IKT võimalusi. Õpetaja, keda meie vaatlesime kasutas nt igas tunnis smarttahvlit ning tundus, et päris oskuslikult. Ka õpilased olid teadlikud, kuidas ja mida tegema peab erinevates ülesannetes.

No comments:

Post a Comment