Sunday, September 13, 2015

Praktika ülesanne 1 (praktika 16. septembril)

Carina Veervald ja Kristi Johanna Vahter

Tegevuskava:
Aine: Matemaatika 2. klass
Tunni teema: Liitmine ja lahutamine 20 piires (kordamine), Rooma numbrid, tekstülesanded
Tegevuse eesmärk:
Õpilaste häälestamiseks matemaatika tundi.
Õpilane oskab tekstülesannetes eristada olulist info vähem olulisemast.
Õpilane oskab liita ja lahutada 20 piires.
Õpilane tunneb ära Rooma numbreid, oskab teha lihtsamaid liitmistehteid nendega.
IKT vahendid: Arvuti, dataprojektor, mälupulk või internet.
Tegevuse põhjendus:
Kasutame rakendust “Rooma numbrid tekstis”, et haarata tähelepanu. Rooma numbrid on õpilastele üpriski uus teema ning see lünktekst hoiab lapsed pidevalt mõttetöös. Tekstülesandeid lahendame selleks, et arendada lapse oskust leida tekstist vajalik info, oskust liitmis- ja lahutamistehteid ise kokku panna ning loogikat.

Tegevuse kirjeldus ja selle põhjendus:

Kõigepealt uuritakse õpilastelt, kas ja milliseid Rooma numbreid nad mäletavad. Ilmselt saab mõni ka tahvlile joonistada. Üsna peagi alustame tegevust rakendusega http://learningapps.org/display?v=pjzxwkqc301. Ilmselt võivad üksikud lüngad osutuda keerulisemaks, kuid koos arutleme/seletame ära, kuidas loogika käib. Tuletamaks meelde liitmist ja lahutamist, lahendame nendega läbi 5 tekstülesannet. Oluline on sealjuures leida tekstist üles vajalikud ja mittevajalikud arvud.


Küsimused õpetajale:
  • Kas lapsed on varem teinud lahutamistehteid?
  • Kas powerpointile saab juurde joonistada smarttahvlil või tuleks teha vastavad tegevused nt programmis nimega ActivInspire?
  • Ilmselt peaksime tekstülesandeid tegema nendega kirjalikult vihikusse? Kas neil on mingi kindel vormistamisviis või on meil vormistamise juures vabad käed?
  • Mis järgneb peale meie tunnitööd õpetaja poolt? (>> et tunni alguses tund paremini eesmärgistada ja lastele tutvustada?/ ilmselt liigume tunni põhiossa liiga sisse?)
  • Kas meie poolt pakutavad tegevused on natuke liiga kauged üksteisele?

Mõtted:
Tahvlile võiks kutsuda õpilased nii, et peale seda, kui nad on ise vastanud ütlevad nad järgmise õpilase nime, keda öeldud pole ja kes järgmisena ette läheb. (>>Siis õpime ise ka paremini nimesid tundma. )

Tulevikuks:

No comments:

Post a Comment